Koszty jednoosobowej działalności gospodarczej.

0
237
Koszty jednoosobowej działalności gospodarczej.

Decydujesz się przejść na swoje? Chcesz otworzyć własny biznes, prowadzić go samemu/samej, aby zarabiać na własnych pomysłach? Pamiętaj, że oprócz być może lepszych zarobków, będziesz ponosić jednoosobowej działalności gospodarczej. Już od samego planowania musisz przygotować się na koszty prowadzenia własnego biznesu. Na szczęście w przypadku własnej działalności gospodarczej nie poniesiesz kosztu zarejestrowania w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Musimy jednak pamiętać o opłatach administracyjno-skarbowych. Pierwszym z nich jest podatek dochodowy. Państwo opodatkowuje nasz dochód, który jest rozumiany jako przychód minus koszty, które doprowadziły do osiągnięcia przychodów. Każda firma ma na głowie jeden z ważniejszych kosztów jednoosobowej działalności gospodarczej czyli opłacenie składek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych ZUS. Są to koszty ubezpieczenia emerytalnego, rentowego, zdrowotnego, wypadkowego oraz chorobowego, które jest nieobowiązkowe, ale za ewentualne zwolnienie lekarskie nie będziemy otrzymywać wynagrodzenia. Na początku prowadzenia działalności nie musimy płacić pełnego ZUS-u, ale przez 2 lata pomniejszony. Jest to możliwość dla tych, którzy przez ostatnie 3 lata nie prowadzili działalności lub jest to ich pierwszy biznes. Oczywiście jest wiele innych kosztów prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej. Zależne są one od rodzaju prowadzonego biznesu. Jeśli jest to na przykład działalność w branży fotograficznej, na pewno będą to koszty serwisu sprzętu, zakup nowego sprzętu, zakup licencji na programy do obróbki zdjęć, karty pamięci i inne. Jeśli wynajmujemy cały lokal, pracownię lub miejsce w coworkingu to będzie to się wiązało z kolejnymi opłatami. Oczywiście dostęp do internetu, papier i tusz do drukarki, rachunki telefoniczne, materiały papiernicze, nowy komputer, a także wiele innych kosztów, które są charakterystyczne dla wykonywanych zadań dla klientów. Warto te wszystkie koszty wprowadzić do biznesplanu, aby mieć ich świadomość.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułNa czym można zarobić
Następny artykułUmowa ryczałtowa

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here