Jak skutecznie zrzucić zbędne kilogramy?

0
351
Jak skutecznie zrzucić zbędne kilogramy?

Każdy, kto choć raz próbował zgubić kilka nadprogramowych kilogramów wie jak ciężkie to jest zadanie. Czy istnieją skuteczne sposoby na odchudzanie? Na pewno każdy może znaleźć swój sposób. Najważniejsza jest jednak motywacja.

Dlaczego chcę schudnąć?

Warto odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego właściwie się odchudzamy i co chcemy przez to osiągnąć. Czy chodzi o zgrabną sylwetkę? Czy chcemy zabłysnąć na plaży w nowym bikini? Czy chcemy zaimponować komuś swoją formą? Są to najczęstsze powody, dla których chcemy się odchudzać. Okazuje się jednak, że często nie jest to dla nas wystarczająca motywacja i ciężko nam dotrzymać ustalonych postanowień. Jeśli zaczynamy proces odchudzania z myślą, że naszym celem jest schudnąć np. 3 kilogramy, to po osiągnięciu tego celu bardzo często wracamy do starych nawyków a zgubione kilogramy wracają. Niestety często wracają z nawiązką, a to powoduje frustracje i uraz do podjęcia kolejnej próby, która jest w naszej głowie skazana na porażkę.

Jak zmienić myślenie?

Powinniśmy więc głębiej zastanowić się nad tym, dlaczego potrzebujemy skutecznych sposobów na odchudzanie. Może warto pomyśleć o własnym zdrowiu? Powszechnie wiadomo, że ruch i zdrowa, zbilansowana dieta to droga nie tylko do dobrego wyglądu, ale również do zdrowia. Przyczyniamy się zatem nie tylko do poprawy swojej kondycji fizycznej, ale również zdrowotnej oraz psychicznej. Nie odchudzamy się więc dla samego odchudzania, ale po to, aby wyglądać i czuć się dobrze i zdrowo.

Jakie są zatem skuteczne sposoby na odchudzanie?

Odpowiedź jest bardzo prosta. Wystarczy zbilansowana dieta i aktywność fizyczna. Często słowo dieta kojarzy nam się z drastycznym obcięciem spożywanych kalorii i męczącymi głodówkami. Nie jest to jednak zdrowy sposób na odchudzanie. Chodzi o zmianę naszych nawyków żywieniowych. Ograniczenie produktów, które są niezdrowe. Unikajmy więc białego cukru, niezdrowych tłuszczów, a przede wszystkim żywności wysoko przetworzonej i żywności typu fast food. Jeśli mamy ochotę od czasu do czasu zjeść pizzę, czy burgera przygotujmy je w domu z prostych składników, znanego nam pochodzenia. Unikajmy częstego jedzenia czerwonego mięsa. Zdrowa dieta powinna opierać się na zdrowych tłuszczach, węglowodanach złożonych. Jedzmy zatem kasze, ryby, warzywa i owoce. W zdrowej diecie podstawą jest różnorodność.

Jak ważna jest zatem aktywność fizyczna?

Według najnowszych piramid żywienia aktywność fizyczna jest tak samo ważna, jak zdrowa i zbilansowana dieta. To znaczy, że nasz organizm potrzebuje codziennej dawki ruchu. Możemy spacerować, biegać, jeździć na rowerze, chodzić na siłownię lub basen. Nie ma znaczenia, jaki rodzaj aktywności fizycznej wybierzemy, Ważne jest to, aby się systematycznie ruszać. Nawet 30 minut spaceru dziennie po kilku tygodniach przyniesie pozytywne efekty.

Efektem ubocznym wprowadzenia tych pozytywnych zmian w naszym życiu będzie spadek wagi. Zmiana nawyków żywieniowych i regularna aktywność fizyczna przyniesie pozytywne zmiany już po miesiącu. Mimo że spadek wagi nie powinien być najważniejszy to z pewnością zgubienie kilku nadprogramowych kilogramów wpłynie pozytywnie na nasze zdrowie fizyczne i psychiczne.

www.zdrowakroplakrwi.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here