Co warto wiedzieć o zabawkach dla dzieci?

0
754
Co warto wiedzieć o zabawkach dla dzieci?

Zabawa to najlepsza forma aktywności dziecka. W jej trakcie dziecko poznaje świat na cztery możliwe rodzaje: rozpoznawanie, naśladownictwo, próbowanie oraz tworzenie.

Nabywając zabawki dla dzieci, należy pamiętać po pierwsze o tym, iż zabawka pełni niezwykle istotną funkcję w życiu dziecka, natomiast po drugie o tym, iż każda czegoś uczy. A zatem każda jest edukacyjna.

Zabawki dla dzieci?

Zabawki manualne to kredki, pisaki, farby, kolorowe papiery, plastelina itp. Ćwiczą one nie jedynie zdolność manualną, lecz przede wszystkim oddziałują niejako na twórczość dzieci. Pozwolą na okazywanie uczuć, zainteresowań, lecz także lęków oraz obaw. Trenują synchronizację oko-ręka.
Zabawki muzyczne to wszystkie instrumenty. Robienie hałasu lub tworzenie muzyki może być sposobem na społecznie akceptowalne wyrażanie ekspresji.
Do majsterkowania: tenże rodzaj zabawek kształtuje kreatywność przestrzenną, umiejętność analitycznego rozumowania, efektywność rąk. Mogą to być klocki, korale, małe urządzenia, puzzle. Komplety do budowania, majsterkowania, układania obrazków, ćwiczące umiejętność podejmowania decyzji oraz analityczne rozumowanie.
Zabawki pobudzające kreatywność to kostiumy do przebierania się oraz wszystkie zabawki pozwalające dziecku stać się kimś innym. Zabawki do zabawy w role.
Lalki oraz misie: tenże rodzaj zabawek staje się dla dziecka uosobieniem ważnych osób oraz pozwoli realizować własne potrzeby.
Gry: gry towarzyskie, zręcznościowe, językowe uczące przestrzegania reguł oraz zasad, wytrwałości, dążenia do sukcesu oraz umiejętności przegrywania.
Sportowe: zabawki rozwijające zdolność fizyczną, jakże istotną dla całego rozwoju dziecka.

Czy są zabawki edukacyjne?

Jest to szczególnie popularne określenie na większość zabawek, jakie mają służyć rozwojowi edukacyjnemu dziecka, i tym samym spełnić dotyczące go ambicje rodziców. Hipotetycznie zabawka edukacyjna ma łączyć radość, jaka wynika z zabawy z nauką. Jednakże szwedzcy badacze zaprzeczają, iż istnieje coś takiego, jak zabawka edukacyjna – podobno tego rodzaju produkty właściwie pomagają dziecku w ćwiczeniu oraz szybszym przyswajaniu określonych umiejętności, lecz same w sobie nie uczą. Z kolei psychologowie zgodnie uważają, iż nie ma znaczenia, co robi sama zabawka, lecz to, co zrobi z nią dziecko. Więc także określenie zabawki mianem „edukacyjnej” sprawia kłopoty ze określeniem, czym ona tak naprawdę jest.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here