Zabawy dla dzieci w grupie

0
66
Zabawy dla dzieci w grupie

Dzieci mają bardzo dużo energii i pomysłów, dlatego spędzając z nimi czas, powinniśmy zapewnić im odpowiednią ilość atrakcji. Najlepszym rozwiązaniem będą zabawy ruchowe, angażujące w pracę nie tylko umysł, ale i ciało.  Grupa, to według definicji, przynajmniej trzy osoby. Mając przynajmniej trzech ochotników do zabawy, możemy zrealizować wiele pomysłów na gry. Najciekawsze zabawy dla dzieci w grupie to takie, do których potrzebny będzie szybki refleks i doskonała pamięć. Zabawy mają też charakter integracyjny, który jest bardzo ważny w przypadku poznawania się dzieci. Interakcje między nimi zawężają więzi, a zabawy z pytaniami pozwolą zbliżyć kolegów i koleżanki do siebie. Łatwiej im będzie później swobodnie rozmawiać i milej spędzać czas.

Zabawy dla dzieci w grupie

Zabawy dla dzieci w grupieNajlepiej zacząć od prostych zabaw z chustą. Jest to niezbędnik każdego animatora, może też przydać się nauczycielom i rodzicom. Dzieci ustawiają się na około, trzymając chustę w górze, opiekun rzuca piłkę prawie na środek (żeby nie wrzucić do dziury), zadaniem dzieci jest nie dopuszczenie do wpadnięcia piłki do otworu. Alternatywą tej zabawy jest ustawienie osób w ten sam sposób, poruszają chustą w górę i w dół, osoba koordynująca zabawę mówi, kto zmienia się miejscami, dla przykładu mogą to być osoby o brązowych oczach. Osoby zmieniają się miejscami, tylko w momencie podnoszenia chusty w górę.

Inną formą zabawy, może być gra w ,,szczura”. Dzieci ustawiają się w okręgu, na środku staje wyznaczona osoba, która trzyma sznurek, na znak zaczyna obracać nim po ziemi w prawo. Inne osoby mają za zadanie podskakiwać do góry, by uniknąć dotyku linki. Kiedy ktoś zostanie dotknięty – odpada. Wygrywa ostania osoba na placu boju i to ona zostaje kolejnym obracającym sznurkiem. Jest to celem tej zabawy.

Inną formą rozrywki może być zabawa z krzesłami. Ustawiamy krzesła na środku pomieszczenia, oparciem do siebie tak, żeby siedzenia stołków były zwrócone w stronę dzieci, które stoją w okręgu. Krzeseł jest o jedno mniej, niż grających. Kiedy muzyka gra, dzieci sobie swobodnie maszerują, lub truchtają, kiedy muzyka cichnie muszą sobie znaleźć miejsce do siedzenia. Odpada osoba bez miejsca do siedzenia, kontynuujemy grę, aż zostanie jedna osoba – czyli zwycięzca.

Kalambury

KalamburyKalambury są jedną z najbardziej popularnych atrakcji umysłowych i fizycznych dla dzieci. Jeśli jesteśmy dorosłymi, sami też będziemy się świetnie bawić. Dzielimy dzieci na dwie drużyny, jedna z grup zastanawia się nad hasłem, gdy zostanie wybrane, jedna osoba z drugiej grupy podchodzi i słyszy frazę lub słowo zadane na ucho. Ma za zadanie zobrazować hasło, bez mówienia, tak by jego drużyna wygrała i tak na zmianę. Opiekun może też sam wymyślać frazy i przekazywać pokazującym. Gra się na czas, ten kto zgadnie najwięcej, mieszcząc się w czasie – wygrywa.

Świetną zabawą jest też gra w zapamiętywanie historii. Pierwsza osoba mówi jakieś słowo, np. ,,dom”, druga powtarza słowo poprzednika i dodaje swoje np. ,,jest”, trzecia dodaje do tamtych ,,miejscem” i tak dalej, tworząc rozmaite, kilku zdaniowe historie, w grze chodzi o to, by dobrze pamiętać każde słowo i powtarzać je po kolei, na końcu kończąc swoim nowym słowem. Osoba, która się pomyli – odpada. Inną podobną grą jest gra w słowa, zaczynamy od wymyślonego słowa, może to być ,,rower”, następna osoba musi powiedzieć słowo na ,,r”, nie powtarzając już użytego słowa w zabawie, mówi dla przykładu ,,rasa”. Jeśli ktoś wymyśla dłużej niż 5 sekund lub się pomyli – kończy grę.

Gra w zbijaka

Zabawy ruchowe w zbijaka, można uznać za ekstremalne i bardzo lubiane przez dzieci. Dzielimy dzieciaki na dwie drużyny, które ustawiają się na dwóch różnych częściach boiska. Każda z drużyn wybiera ,,matkę”, jest to osoba, która staje za przeciwnikami i po dostaniu piłki w swoje ręce, ma prawo zbijać. Jeśli złapiemy piłkę w ręce, ratujemy zbitą osobę i sami nie jesteśmy zbici. Gra się do ostatniej osoby na boisku. Można też zagrać w ,,co się zmieniło”. Dzieci siadają na ziemi, opiekun wyznacza osobę, która wychodzi za drzwi, przed wyjściem dokładnie przygląda się każdej osobie. Nauczyciel wskazuje osoby, które zmieniają miejsca, najlepiej jeśli jest to kilka osób – zdecydowanie trudniej jest wskazać zgadującemu pierwotne ustawienie. Jeśli odgadnie, kolejna osoba jest wyznaczana do zgadywania.

Można z dziećmi świetnie spędzić czas grając w ,,lawę”. Kiedy znajdujemy się w pomieszczeniu z dywanem, traktujemy dywan jako lawę. Ustawiamy na nim krzesła i inne przedmioty, na których można usiąść. Puszczamy muzykę i na czas grania piosenki, dzieci normalnie przechadzają się po podłodze, kiedy ucichnie muzyka ucichnie, a opiekun powie ,,podłoga to lawa”, trzeba znaleźć sobie miejsce do stania lub siedzenia, tak aby żadna część ciała nie dotykała dywanu. Mając piłkę możemy się pobawić w łatwą grę ,,kolory”, dzieci rzucają nią między sobą. Przed rzutem muszą powiedzieć kolor, jeśli powiedzą biały lub czarny, a druga osoba złapie – odpada.

Jest wiele gier integracyjnych, trzeba wypróbować jak najwięcej, tak żeby zobaczyć, które z nich przypadną dzieciom do gustu.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here